Dags för årets höjdpunkt för alla som bygger varumärken


Den 10:e april är det dags för tredje upplagan av Bygg ditt varumärke. En heldag om ett ständigt aktuellt ämne, som kräver ständig spaning. 

Ett lyckat varumärkesbygge handlar om mer än att bara synliggöra ett namn eller en logotyp. Det är att bygga en kultur. Att stå för något som både medarbetare och kunder gillar och göra det tydligt för sig själv och omvärlden.

Varumärkesarbete genomsyrar det mesta i en verksamhet – allt från hur du marknadsför dig och når fram i bruset till hur du arbetar med produktutveckling, hållbarhet, arbetsmiljö, rekrytering och personal.

Årets konferens ger dig kunskaper och inspiration från olika branscher och flera infallsvinklar.

Tema innovation
Bild på föreläsare på Bygg ditt Varumärke, Tomas de Souza
Tomas de Souza, Executive Advisor on AI, Innovation & Learning

Innovation och hur ett innovativt mindset bygger starka varumärken är ett genomgående tema i konferensen. Du får lyssna till Tomas de Souza som pratar om hur innovation kan göra ditt varumärke oförglömligt. Tomas har lång erfarenhet som innovationsledare från bland annat Bonniers. Han har också drivit framgångsrik startup och arbetar som rådgivare inom AI, innovation och lärande.

Social Selling och AI heta trender
Bild på Madeleine Zeigert föreläsare på Bygg ditt varumärke 2025
Madeleine Ziegert, CSO Effektify

Madeleine Ziegert, CSO på byrån Effektify, går igenom  de hetaste varumärkestrenderna, Social Selling och hur personligt varumärke är viktigare än någonsin i en AI-driven värld. Med globala erfarenheter, från Silicon Valley till Halmstad, ger hon oss insikter i hur framtidens strategier kan anpassas för den svenska marknaden.

”Work hard, play harder”
Bild på Niklas Nordheim Bygg ditt Varumärke 2025
Niklas Nordheim, vd Hatstore World AB

Dagen bjuder också på ett samtal med Hatstores medgrundare och vd Niklas Nordheim, om hur de satsat stort på en lekfull arbetsmiljö för sina anställda och hur det tillsammans med devisen ”work hard, play harder” påverkar Hatstores varumärke och produktivitet.

Ovan är några axplock från konferensen.

Hela programmet och anmälan

 

Ett samarrangemang mellan Sydsvenska Handelskammaren och Kalmar Science Park. Konferensen äger rum i lokal Utblicken intill Kalmar Science Park. Är ditt företag anslutet till någon av organisationerna får du delta till det rabatterade priset  995 kr ex. moms (ordinarie pris 1 395 kr ex. moms). Är du startup i Kalmar Science Parks inkubator deltar du för endast halva priset, 698 kr ex moms.

Camilla Dopson

Kommunikationsansvarig
010 - 357 06 13