Vi söker en ekonomiansvarig med känsla för teamwork


Ekonomiansvarig med viss Back Office-funktion
Ansökningstiden för den här tjänsten har gått ut!

Bli en del av Kalmars mest innovativa miljö! Nu söker vi en kollega med känsla för teamwork och ett hjärta för entreprenörskap som kommer att ha det övergripande ansvaret för Kalmar Science Parks ekonomi och i viss mån fungera som samordnare och administrativt stöd inom verksamheten.

Om tjänsten

Tjänsten innebär både strategiskt och operativt arbete, exempelvis:

  • Administration och ekonomisk redovisning av olika projekt inom verksamheten, som EU-projekt, regionala projekt, med mera
  • Avtal och faktureringsunderlag
  • Löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, fakturering, momsredovisning samt bokslut och årsredovisning
  • Ekonomisk rapportering till kommunbolagskoncernen och till styrelsen för Kalmar Science Park vid styrelsemöten
  • Löne- och pensionsadministration
  • Vara kontaktperson till bolagets revisor
  • Arbete med registerhantering av olika slag
  • Ekonomiska frågor såsom budget, rapportering, uppföljning, med mera, tillsammans med VD
  • Praktiska uppgifter i verksamhetens miljöer och service till anslutna bolag

Du kommer att vara

  • delaktig i att anordna event och aktiviteter.
  • sekreterare vid styrelse- och verksamhetsmöten.
  • administrativt stöd för alla medarbetare i verksamheten.
  • verksamhetens skyddsombud.

Du kommer även att medverka i ledningsgrupp vilket innebär att bidra med det övergripande ekonomiska perspektivet, att avrapportera det ekonomiska läget och vara delaktig och aktiv i diskussioner. Du rapporterar till vd och arbetar nära och i samråd med de verksamhets- och projektledare som finns inom Kalmar Science Park. Du förväntas också vara med och utveckla verktyg, rutiner och processer internt. Du kommer i kontakt med många människor, internt och externt, vilket gör att vi sätter stor vikt vid din förmåga att samarbeta.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har

  • examen i företagsekonomi/redovisning från universitet/högskola.
  • erfarenheter av att hantera och ansvara för administration och redovisning av projekt av olika slag.
  • erfarenheter av att arbeta med redovisning, fakturering, kund- och leverantörsreskontra.
  • erfarenheter av projektredovisning inklusive projektbudget, uppföljning och analys.
  • erfarenheter av budgetering, kalkylering och redovisning.
  • mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift samt i MS Office med betoning på Excel.
  • som kan hantera kvartals-, tertial- och årsbokslut samt koncernredovisning.
  • viss erfarenhet från upphandlingar (inklusive LOU).
  • förståelse kring avtal och uppföljning av sådana.
  • erfarenhet av att arbeta i flera olika verksamheter då vi befinner oss i gränslandet mellan näringsliv, offentlig verksamhet och akademi.

Vi är en organisation med mycket driv och passion, något du själv känner igen dig i. Som person är du utvecklingsorienterad och har lätt för att ta initiativ och snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Du är även noggrann, strukturerad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Vi öppnar också upp för att ta ett utökat ansvar över tid, en roll att växa i om förutsättningarna finns.

Ansökningstiden för denna tjänst har gått ut!
Camilla Dopson

Kommunikationsansvarig
010 - 357 06 13

Håll koll på när det händer

Prenumerera på våra utskick för att alltid hålla dig uppdaterad och inte missa någon av våra aktiviteter.