myClosetRoom fokuserar på den personliga stilen med It’s my style!


myClosetRoom AB har tidigare lanserat modeappen med samma namn, som attraherade över 30 000 motiverade fashionistas globalt med sin tidiga testversion!  Efter månader av utveckling och testande av den senaste versionen kommer appen nu att lanseras under namnet It’s my style!

– It’s my style står för nischen av plattformen, där fokus är individen och dess personliga stil! Det var ett aktivt val och vi tror att konceptet om att dela sin personliga stil blir tydligare med det nya namnet,  säger Josephine Eskilsson, VD för myClosetRoom AB.

– I jämförelse med andra modeappar handlar It’s my style om att kunna uttrycka sig själv, sin känsla och sin kreativitet tillsammans med sina vänner! Det är inte lika mycket fokus på hur man ”bör” klä sig utan mer att just du kan fritt skapa din personliga stil av ”influencers” och ”looks” som är nära kopplat till dig och där med inspirera och hjälpa dig i vardagen,  säger Felicia Åkerlind, marknadschef på myClosetRoom AB.

Startår: 2012

Grundare: Felicia Åkerlind & Josephine Eskilsson

Teamet;  4 anställda,  samt mentorer och andra nyckelpersoner

Ort: Kalmar & Stockholm

Affärsidé: Fashion community där modeintresserade kan ta del av mode och kläder på sina egna villkor som generera naturliga köp och marknadsföring.

Målgrupp: Modeintresserade tjejer mellan 14 – 25 år.

 

Håll koll på när det händer

Prenumerera på våra utskick för att alltid hålla dig uppdaterad och inte missa någon av våra aktiviteter.