Memonotes reklamplatshållare på kundvagnar är en innovation från Kalmar som ska ta sig ut i Europa!


Memonote är ett företag från Kalmar och är en del av Kalmar Science Parks inkubator, som ger medlemsföretag affärsstöd och verktyg för tillväxt.

De har en reklamplatshållare på kundvagnar för exponering av ”instore” reklam, i kombination med en helhetslösning för byte av reklam och underhåll. Memonote har nära samarbete med lokala företag och föreningar i länet, bland annat Guldfågeln, Kalmar FF, Kalmar pantbank, Västerslät, Tomas buss, Gårdby Buss, Öster IF, Oskarshamn IK är några av de lokala annonsörer som ser reklamkanalen som ett mycket intressant exponering sätt.

 

Bolaget har idag 7000 skyltar på kundvagnar och finns i följande orter i Sverige;

Kalmar, Växjö, Karlskrona, Ljungby, Kungsbacka, Löddeköpinge, Helsingborg, Oskarshamn och Vetlanda. Visionen är att vara ledande inom instore reklam och att växa i Europa. Målsättning är att ha 50 % av marknaden i Sverige inom 4 år.
Företagets drivs idag av Akbar Mahjob, som också är uppfinnaren och innovatören bakom idén och produkten.

– Det var när jag skulle storhandla, och hade en skrynklig inköpslista i fickan och min femårig son med mig som sprang överallt, som jag fick idén av en inköpslisthållare som även är en reklamskylt. Det tog mig mycket marknadsundersökning och några nollserier för att kunna fastställa kravspecifikationen på produkten. Idag är jag glad att kunna säga att vi är där och relationerna med handlarna är starka och våra affärsrelationer med övriga partner växer, säger Akbar Mahjob, VD.

 

Idag har företaget två anställda och jobbar intensiv med att etablera sig hos reklambyråer i Stockholm samt som förstärka sina relationer med handlarna och reklamkunder.

 

Startår: Bolaget bildades 2008

Grundare: Akbar Mahjob och Leif Jilkén

Teamet: 4 stycken, varav 2 anställda

Ort: Kalmar

Affärsidé: Reklambyrå

Målgrupp: Företag