Många entreprenörer samlades för att lära sig mer om att bygga varumärken
Varumärkesbyggande är en central del för alla företag och deras produkter. I slutet av mars bjöd Kalmar Science Park tillsammans med Handelskammaren i sydost in till en heldag med föreläsningar om att bygga varumärken.
Ett hundratal med olika entreprenörer från både Kalmar Science Park och Handelskammern kom för att lyssna på dagens föreläsningar.
– Inspiration, kunskap och konkreta tips det är vad vi vill ge er idag, sa Johan Schörling, regionchef på sydsvenska Handelskammaren under inledningen.
Under dagen föreläste flera olika företag om sina varumärken, bland dem fanns Thule som berättade om sina produkter och vad som kännetecknar dem.
Det blev även föreläsningar om hur varumärken kan skyddas och vad immateriella tillgångar innebär. Varumärkes skydd kan sökas för alltifrån färger till ljud. För den föreläsningen stod Hansson Thyresson.
Många entreprenörer kom för att lyssna på föreläsningen.