”Freakin fabulous”- tro på din affärsidé!


”I´m so freakin fabulous” står det på sommarlinnet från modemärket Pinkoholic. Att tro på sig själv och sin affärsidé är nycklar för framgång. Så vi ställer fem frågor om e-handel och mode inför beach 2013 till Robert Norberg bakom det färgstarka varumärket. Han verkar i Kalmar Science Park Incubator och e-commerce i Kalmar.

Lanserar Pinkoholic något nytt inför beach 2013?

—     I sommar kommer en baddräktskollektion. Det är tuffa bikinis och sporttoppar. Här finns det även med en badklänning för mamma och barn samt badshorts för mannen.  Pinkoholic kommer garanterat lysa upp badstränderna i sommar!

Vilka vänder sig varumärket till?

—     Alla som gillar rosa! I sommar så utökar vi sortimentet från att främst ha haft tjejkläder till att även ha kill- och barnkläder. Vi utökar med badkollektionen samt en sommarkollektion. Så utbudet blir mer än bara träningskläder.

Hur gick det till när du startade e-handel?

—     Som eget klädmärke så kändes det naturligt att ha e-handel som ett fönster ut mot omvärlden. E-handeln är en väg att nå ut till våra kunder.

Vad är ditt bästa råd till den som funderar på att starta e-butik?

—     Gör din läxa noga innan du startar! Idag är konkurrensen stenhård och det finns många duktiga personer därute. Se till att jobba med dem! Man måste helhjärtat tro på sin egen idé.

Någon rolig händelse du varit med om som entreprenör?

—     När vi stod ute på julskyltning satt det en dam i 80- årsåldern i ståndet mitt emot oss. När vi packade ihop kom hon över och sa att hon suttit och kikat på våra grejer hela dagen och ville köpa vår mysdress med luvtröja och mjukisbyxor. Det gillade vi, och då vi fick bekräftat att alla kan gilla rosa och våra produkter.

Redigering text och bild: Helena Erngård

KONTAKTA PINKOHOLIC:

Robert Norberg
070-694 59 97
info@pinkoholic.se

Håll koll på när det händer

Prenumerera på våra utskick för att alltid hålla dig uppdaterad och inte missa någon av våra aktiviteter.