Fantastiska framgångar bakom namnbyten
Två av Kalmar Science Parks associate-företag har bytt namn under året. Det är Naviga som tidigare hette Infomaker och Nordic Nest, förut känt som Designonline. Bakom namnbytena finns fantastiska framgångar.
– Vi bestämde oss för att skapa ett kundmöte i toppklass och nöjer oss inte med något annat än att våra kunder ska ha världens bästa upplevelse från start till slut. Ett namnbyte var ett viktigt steg på den vägen, men det är arbetet vi dagligen genomför som är det viktigaste, sa Bank Bergström, CEO på Nordic Nest, när de gick ut med namnbytet tidigare i år.
Tydlighet och expansion
Ytterligare en anledning till Nordic Nests namnbyte är att skapa tydlighet och enkelhet eftersom man även använt sig av varumärket Scandinavian Design Center utomlands. Nu är det endast Nordic Nest som gäller på alla plattformar.
I fjol omsatte Nordic Nest 320 miljoner kronor, vilket var en tillväxt på nästan 50 procent mot året innan. 2019 fortsatte ännu starkare och är inte slut än. Dessutom flyttade de nyligen in i nya och större lokaler på nästan 10 000 kvadratmeter i Smedby. Invigningen ägde rum i oktober.
Navigerar i en global värld
Även för Infomakers del handlade namnbytet om att växa med en stärkt vision när de gick samman med det amerikanska bolaget Naviga. Nu är de en del av ett globalt bolag inom media och ”navigerar” sig framåt med stor lyhördhet för sina kunder för att kunna skapa bra och lönsamma lösningar tillsammans med dem.
– Det har inneburit både spännande utmaningar och stora möjligheter att växa som individer och företag. I en global värld med allt större kunder måste man också anpassa sig som partner för att ge tillräckligt förtroende och kraft, säger Peter Månsson, grundare av Infomaker och CTO på Naviga (På bild ovan tillsammans med vd:n Karin Söderlund).
På Kalmar Science Park är vi väldigt stolta över att ha dessa inspirerande företag med i vårt nätverk. Vi stöttar, följer och önskar dom stort lycka till med sin nya branding!
Text Camilla Dopson
Foto Erik Bodén