Så lyckas du med PR i en digital värld

Vad innebär egentligen PR i ett allt mer digitalt kommunikationslandskap? Vilka nya krav och förutsättningar måste vi förhålla oss till för att kunna göra bra PR idag?

Kom och lyssna till Hannes Kerstell från kommunikationsbyrån Carve, som har stor erfarenhet av att utbilda företag, organisationer och lärosäten i kommunikation och marknadsföring.

Tisdag 21 maj
Klockan 12.30-13.30

Calmar Stadshotell

Seminariet är kostnadsfritt, möjlighet finns att äta lunch till självkostnadspris innan seminariet.

Seminariet tar bland annat upp

  • Kommunikationsmotorer – Konkreta exempel på ”kommunikationsmotorer” som gör att man får uppmärksamhet i förtjänade kanaler. 
  • Marknadsdriven PR – vad krävs för att förtjäna uppmärksamheten? 
  • Nyhetsvärdering – Vad blir en nyhet? Vi jobbar med övningar kopplat till nyhetsvärdering. Genom att förstå mekanismen kring nyhetsvärdering så lägger man grunden för att ta fram bra idéer som får spridning.

Om föreläsaren
Föreläsning hålls av Hannes Kerstell från kommunikationsbyrån Carve. Hannes har 20 års erfarenhet av att driva och genomföra komplexa kommunikationsuppdrag som syftar till att stärka varumärke, bygga intern stolthet med marknadsdriven PR som utgångspunkt. Tidigare var Hannes delägare, partner och del av koncernledningen på Prime. Han har också varit ansvarig för utbildningar inom Strategisk kommunikation och marknads-PR på Berghs School of Communication.