Inställt! Oatly – kommunikation som utmanar

Det här seminarit har tyvärr blivit inställt och kommer att flyttas till januari istället. Vi återkommer med nytt datum inom kort via utskick och information här på hemsidan. 

/Patrik Karlsson
projektledare Digital Business

Vad händer om vi vågar berätta om det vi inte löst än eller utmanar oss själva att vara transparenta innan perfekta lösningar är på plats? Kan det vara drivkraften som genererar förbättring? Vi står inför en akut klimatkris. Något måste förändras. Kom och lyssna på omtalade Oatly som delar med sig av ansträngningar och utmaningar med arbetet att mäta och redovisa klimatavtrycket på alla sina produkter – och hur kommunikationen om det, internt likväl som externt, har blivit en drivkraft för förändring. 

Tisdag 3 december
Klockan 12.30-13.30

Kalmarsalen

Om föreläsaren Anna Åhnberg
Anna är hållbarhetsspecialist på innovationsföretaget Oatly. Innan hon gick med i den skånska havrekulten koordinerade hon hållbarhetsarbetet på en av Sveriges största dagligvarukedjor. Att säga att Anna brinner för hållbarhetsfrågor är verkligen ingen överdrift. Genom att sprida kunskap och inspiration såväl internt som externt vill hon ge människor verktyg och mod till att förändra beteenden och uppmuntra till mer hållbara val, inte minst när det kommer till mat och dryck. Vad hon själv helst äter? Cornichons!

Läs gärna igenom vår uppförandekod innan eventet >