Bygg ditt varumärke

När tjänster, produkter och företag blir alltmer lika varandra är det viktigare än någonsin att bygga och vårda sitt varumärke. Att ladda sitt varumärke med rätt värden gör att man ökar såväl försäljning som lojalitet och stolthet. Ta chansen att lyssna på några som arbetar med sitt varumärke i fokus.

Torsdag 11 april 2024
Klockan 9.30-15.00

Lokal Utblicken, Kalmar Science Park

Under denna inspirations- och kunskapsdag lägger vi fokus på varumärkesbyggande. Vi får lyssna till olika branscher med olika infallsvinklar. Men också hur AI kan hjälpa till varumärkesbyggande för just ert företag.

PROGRAM
Peter Andersson, koncernchef Blentagruppen
”Vikten av ett starkt varumärke i livsmedelsbranschen”
I en hårt utsatt konsumentmarknad verkar koncernen Blentagruppen, med sina varumärken Guldfågeln och Ingelsta Kalkon är det därför av ytterst vikt att ha starka varumärken. Koncernchef Peter Andersson berättar om hur de tänker kring sitt varumärkesbyggande och varför deras varumärken ska vara första valet hos konsumenterna.
        Peter Andersson har lång erfarenhet av att jobba med varumärken. Han har tidigare varit CEO för Orkla Foods i Danmark samt Marknads & Innovationsdirektör för Procordia med varumärken såsom Felix, Risifrutti, Fun Light, Ekströms, Önos och Grandiosa.

Arash Gilan, vd Viva Media
”I Love AI – Hur Du och Din Organisation Kan Ta Tillvara på Magin med AI”

Med boken ”I Love AI – Hur Du och Din Organisation Kan Ta Tillvara på Magin med AI” har Arash idag blivit Sveriges mest framträdande person för AI. Han inspirerar dagligen på sociala medier om hur vi AI påverkar oss och vilka möjligheter det finns idag.
        Denna föreläsning är en djupdykning i världen av artificiell intelligens, inspirerad av boken ”I Love AI”. Vi utforskar hur AI inte bara är en teknologisk innovation, utan en kulturell omvandling som påverkar varje aspekt av våra liv och våra organisationer. Föreläsningen ger en unik inblick i hur AI kan användas för att förbättra produktivitet, kreativitet och beslutsfattande inom alla branscher.

Therese Lundstedt, VD Colix
"Rätt varumärke och stolta medarbetare – en överlevnadsstrategi"

Therese har lett många företag genom förändring kopplat till digitalisering, modernisering, kundfokusering, turnarounds och tillväxtcase där ett förändrat förhållningssätt till varumärket, kommunikationen och marknadsföringen alltid varit en röd tråd. Hon blev VD första gången vid 25 års ålder och leder idag IT-bolaget Colix, hennes 4:e VD-uppdrag. Hon är övertygad om att det går att förändra vilket bolag och varumärke som helst. Men det kräver tuffa prioriteringar och mod. 
        Lundstedt kommer att dela med sig av konkreta exempel när det kommer till varumärkesarbete, kundfokusering och bolagsbyggande och om hur viktigt det är för intäkterna och medarbetarna. Hon har bland annat blivit utsedd till Framtidens kvinnliga ledare och till en av Näringslivets superkommunikatörer.

Joakim Johansson, vd Astrid Lindgrens Värld
”Destination och arbetsgivarvarumärke”

Till Astrid Lindgrens Värld vallfärda inte bara vi svenskar numera, idag lockar de besökare från Danmark, Tyskland och flertalet andra länder. Lyssna till VD Joakim Johansson som varit VD sedan 2014 berätta om deras varumärkesresa, hur de arbetar för att skapa stolthet att arbeta på Astrid Lindgrens Värld och hur driver de företaget vidare i Astrid Lindgrens anda.

Emelie Sjölander, Entreprenör
”Att bygga varumärke genom sagornas värld”

Emelie Sjölander är en av grundarna till bokförlaget Boksmart, e-handeln Barnsmart.se samt skapare av både produkter och varumärken inom verksamheten.
        Med stor förkärlek till barns lärande, värdegrund och utveckling brinner hon för att skapa lekfulla barnböcker med inbyggd (och livsviktig) kunskap, som stärker både stora och små läsare.

Magnus Noord, vd Proad
”Trenden går mot B2B för influencers”

Att samarbeta med influencers som delar ditt företags värderingar och mål kan du öka synligheten för ditt varumärke bland andra företag och skapa trovärdighet inom din bransch. Genom att låta influencers dela sin personliga erfarenhet och berätta om sitt samarbete med ditt företag kan du skapa en genuin och engagerande kommunikation som resonera med andra företag på en djupare nivå.
        Lyssna till Magnus Noord VD på ProAd som arbetat med Influencer Marketing sedan 2016 och representerar några av de största kreatörerna i Sverige, Magnus har arbetat med digital synlighet sedan 1999.

Filip Poon
Filip Poon är känd från Sveriges Mästerkock 2015 där han deltog redan som 18 åring. Idag är Filip känd som en av Sveriges största matinspiratörer med sin mat och receptkanal på Youtube och TikTok. I ett sittande samtal med Filip får vi lyssna och ställa frågor om vilka hans bästa tips är att bygga ett varumärke och att nå sin målgrupp.

Dagen är ett samarrangemang mellan Sydsvenska Handelskammaren och Kalmar Science Park.

Varmt välkomna till en dag om varumärke – fylld av inspiration och kunskap!

Pris
895 kr/person för medlemsföretag i Kalmar Science Park eller Handelskammaren. 495 kr/person för startups i Incubator. 1 295 kr/person icke-medlemmar. Moms tillkommer. Anmälan är bindande, men platsen kan överlåtas.

Under dagen ingår goaste fikan och lunch hos Jonas Mat och Event, restaurangen direkt i anslutning till konferenslokalen. I samband med registreringen kl 09.30 serveras kaffe/te och fralla!

Sista anmälningsdag är den 7 april!

Anmäl dig här

Håll koll på när det händer

Prenumerera på våra utskick för att alltid hålla dig uppdaterad och inte missa någon av våra aktiviteter.